Zorg & Ziekenhuizen

Mensen willen natuurlijk thuis blijven wonen als er maar voldoende zorg beschikbaar blijft.
Het huidige 'beleid' is volstrekt onverantwoord; éérst de thuiszorg afbreken en dan de verzorgingshuizen sluiten.

De regering heeft besloten om flink te gaan bezuinigen op de huishoudelijke zorg. Gemeenten gaan veel minder geld krijgen om de thuiszorg te organiseren. Deze politieke keuze leidt er toe dat er landelijk 50.000 mensen hun werk gaan verliezen en dat mensen straks minder of geen huishoudelijke zorg meer zullen krijgen.

• ŸVoortbestaan van het Rode Kruis ziekenhuis zit in de financiële problemen vanwege een schuld aan Achmea. De SP-afdeling Velsen heeft een 'Comité van Waakzaamheid RKZ' opgericht  om scherp toe te zien op de nieuwe trend: de verzekeraar zich de zorg- voorzieningen toe-eigend en z'n winst vergroot ten koste van onze gezondheidszorg.
12 mei 2015

SP Velsen gaat de straat op voor Volkspetitie ‘Red de Zorg’

Foto: FNV / www.fnvvoorzorg.nl

Op 1 mei hebben de vakbonden FNV en CNV gezamenlijk een volkspetitie tegen de bezuinigingen in de zorg in het leven geroepen. De vakbonden willen binnen zes weken 300.000 handtekeningen ophalen. Het doel is om de regering, en in het bijzonder staatssecretaris Van Rijn, te laten stoppen met de afbraak van de zorg. De SP Velsen ondersteunt deze volkspetitie en zal de komende weken de straat opgaan om handtekeningen te verzamelen.

27 februari 2014

SP Velsen start handtekeningenactie voor behoud spoedeisende hulp Rode Kruisziekenhuis

Volgens SP-raadslid Mireille Koedijker moet de spoedeisende hulp in het Rode Kruisziekenhuis in Beverwijk behouden blijven. De zorgverzekeraars willen het aantal volwaardige afdelingen spoedeisende hulp in de regio verminderen. In hun plannen is de spoedeisende hulp van het Rode Kruis Ziekenhuis na 17:00 uur gesloten.

20 februari 2014

SP Velsen luidt alarmbel om behoud Spoedeisende Eerste Hulp in RKZ

Uit een bericht van Zorgvisie van 20 februari wordt duidelijk dat de zorgverzekeraars in Nederland hun greep op de ziekenzorg andermaal versterken en hun winstmotief vertalen in een verdere verschraling van het aanbod.

25 januari 2014

SP start Comité RKZ

SP start Comité voor
Rode Kruis Ziekenhuis - Beverwijk

De SP-afdeling Velsen heeft een 'Comité van Waakzaamheid RKZ' opgericht. Dit in reactie op de opmerkelijke ontwikkelingen, die vraagtekens oproepen over het autonome voortbestaan van dit voor de IJmond zo belangrijke ziekenhuis.