SP Velsen start handtekeningenactie voor behoud spoedeisende hulp Rode Kruisziekenhuis

27 februari 2014

Volgens SP-raadslid Mireille Koedijker moet de spoedeisende hulp in het Rode Kruisziekenhuis in Beverwijk behouden blijven. De zorgverzekeraars willen het aantal volwaardige afdelingen spoedeisende hulp in de regio verminderen. In hun plannen is de spoedeisende hulp van het Rode Kruis Ziekenhuis na 17:00 uur gesloten.

Koedijker begrijpt de onrust. “De zorgverzekeraars melden dat ze de spoedeisende hulp niet slechter maar beter willen maken. Het gaat volgens hen ook niet om een bezuinigingsoperatie. Natuurlijk verwacht men wel dat het op termijn besparingen gaat opleveren”. Koedijker weet wel beter. “Het is voor de SP onacceptabel dat straks voorzieningen van levensbelang niet meer volwaardig in het Rode Kruisziekenhuis beschikbaar zijn."

Mireille Koedijker heeft inmiddels, namens de SP-fractie, vragen gesteld aan de wethouder. De SP start tevens een petitie om de sluiting van de spoedeisende hulppost buiten kantooruren tegen te gaan. De partij gaat met handtekeningenlijsten de straat op. Ook kunt u de petitie online ondertekenen.

Ga naar de online petitie.