Branding op LINKS
Branding op LINKS
Welkom op deze eerste bijeenkomst van wat een politiek café kan gaan worden. Branding op LINKS is een speelse metafoor voor een discussie onder progressieve krachten in de IJmond. Hoe kunnen we onze wereld socialer maken, het kapitalisme de kop indrukken en de bestaanszekerheid voor iedereen versterken. Hoe kunnen we de democratie en de solidariteit weer voorop stellen en een einde maken aan de wrede utopie van de markt.
Alex de Jong, historicus, publicist in Grenzeloos, directeur van het IIRE. (4e internationale) Heeft kritische geschiedenis geschreven van de SP, waarin hij op een heldere wijze laat zien dat de SP zich tot de sociaaldemocratie heeft bekeerd en haar kracht voornamelijk zoekt in de sentimenten van de morele verontwaardiging over de teloorgang van de beschaving, in de afbraak van onze zorg voor de zwakken en zieken, en niet gaat voor een actieve rol in de traditionele arbeidersbeweging, en ook in de vluchtelingencrisis niet voorop loopt.
Reactie toevoegen