Handen Thuis, Rutte!

31 januari 2014

Handen Thuis, Rutte!

Rutte wil ruim 170.000 mensen hun thuiszorg afnemen. Dat kost meer dan 50.000 mensen hun baan. Hij is van plan om verzorgingshuizen te sluiten en fors te bezuinigen op onder meer de dagbesteding en de gehandicaptenzorg. Dat betekent dat nog eens tienduizenden ouderen en gehandicapten hun zorg verliezen.

Wij moeten laten horen hoe belangrijk onze zorg is! Kom daarom op 8 juni naar Amsterdam met duizenden anderen. Om de Tweede Kamer voor te bereiden op het belangrijke debat en te demonstreren voor goede zorg. Alle politieke partijen zijn aanwezig om de zorgmedewerkers te horen.

Bewijs: acties helpen! Dankzij de campagne Handen Thuis Rutte is het zorgakkoord gewijzigd. Sommige bezuinigingen zijn uitgesteld of verzacht. De bezuiniging op de thuiszorg is een jaar uitgesteld. En niet 75%, maar 40% van de thuiszorg wordt weggesneden. Het bewijs dat acties nut hebben - tot resultaat leiden!
Maar…. nog altijd 170.000 mensen moeten het straks zonder thuiszorg doen en ruim 50.000 thuiszorgers verliezen hun baan. Daarom moeten wij door, want de wedstrijd is nog niet afgelopen.
Samen met duizenden thuiszorgers, andere medewerkers uit de zorg en cliënten zeggen we:
Handen thuis, Rutte!

Bezuinigen in de zorg kan prima, maar dan op andere plaatsen! Zorgverzekeraars maakten afgelopen jaar 1,4 miljard euro winst. De eigen vermogens van zorginstellingen waren nooit zo hoog (3,3 miljard alleen al van thuiszorg- en verpleeghuisorganisaties).
Onze oplossing:

• pak de bureaucratie aan,
  • net als de verspilling en de topsalarissen
  • en stop met de marktwerking.

Dit levert miljarden op!