Burgemeester Weerwind van Velsen neemt 2546 handtekeningen in ontvangst voor behoud van het Witte Theater in IJmuiden

9 november 2012

Velsen. Voor de aanvang van de raadsvergadering over de begroting voor 2013 overhandigde Jan Muter, namens de SP afdeling Velsen, een stapel van 2546 handtekeningen aan burgemeester Weerwind. Een opmerkelijk resultaat voor een actie die tien dagen geleden is gestart. Daaruit blijkt dat een groot aantal inwoners van de gemeente en zelfs uit de hele regio, zeer begaan is het Witte Theater. Hun signaal is luid en duidelijk: behoud dit laagdrempelige en betaalbare podium voor film, theater en muziek, en voor amateurgezelschappen.

Red het WT
Jan Müter reikt de handtekeningen uit aan burgemeester Weerwind - foto: Robert Koelewijn

De inzameling van handtekeningen voor het behoud van het Witte Theater gaat overigens nog het hele weekeinde door. Maandag 12 november, wanneer in de gemeenteraad definitief wordt besloten over de bestedingen in het volgende jaar, zal het definitieve aantal handtekeningen bekend worden gemaakt.