SP op de Politieke Markt in Heemskerk

4 september 2012

SP op de Politieke Markt in Heemskerk

Zaterdag 1 september werd er door de landelijke politieke partijen, vertegenwoordigd in de Heemskerkse raad, weer een Politieke Markt georganiseerd in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. Alhoewel de SP niet in de Heemskerkse raad zit was de partij wel met een kraam aanwezig.

Politieke Markt Heemskerk 1

Naast de SP waren ook PvdA, GroenLinks, VVD, CDA en D'66 vertegenwoordigd. De kraam van de SP werd opvallend vaak bezocht door zwevende kiezers die niet meer rechts wilden stemmen en daarom een stemadvies vroegen voor welke linkse partij ze dan zouden kunnen kiezen. Uiteraard werd ze geadviseerd om dan op de SP te stemmen.

Politieke Markt Heemskerk 2

Het CDA pakte groots uit met een enorme tent in afwachting van de komst van hun lijsttrekker Buma. Helaas voor hun betekende dit dat bijna de gehele dag de tent nagenoeg leeg bleef op een enkele verdwaalde CDA'er na. Toen Buma eindelijk arriveerde waren de meeste mensen al weer weg en bij z'n rondgang op de markt waren de andere partijen hun kraam al aan het opruimen.

Voor de SP was het een geslaagde markt waarbij de vrijwilligers vele vragen te verwerken kregen.