Bijzondere werknemers in beeld - - - foto-expositie Mensen en Sociale Werkvoorziening

5 april 2012

voorbeeld foto expositie WSW-werknemer
De fototentoonstelling “Bijzondere werknemers. Verhalen uit de sociale werkvoorziening” is vanaf maandag 2 april tot 16 april " te zien bij de muziek afdeling in de Centrale Bibliotheek. De rondreizende tentoonstelling is een initiatief van de FNV. De vakbond wil hiermee een gezicht geven aan de 100.000 mensen die vanwege aangeboren handicap, door een ziekte of een ongeluk in de sociale werkvoorziening werken.

“Bijzondere werknemers” toont de persoonlijke verhalen van 21 werknemers met een SW-indicatie. De verhalen tonen hoe belangrijk, maar ook hoe moeilijk het voor mensen met een beperking is om werk te hebben en te houden. Het gaat om mensen met een verstandelijke, psychische of fysieke handicap, die aangepast werk doen in bijvoorbeeld de groenvoorziening, catering, schoonmaak of houtbewerking.

Voor de medewerkers van de sociale werkvoorzieningen zijn het op dit moment onzekere tijden. Het kabinet wil zwaar bezuinigen op de voorzieningen waar de sociale werkplaatsen onderdeel vanuit maken. Te zien dus in de Centrale Bibliotheek IJmuiden, Dudokplein 16.
(Van dit geheel is een handzaam boekje verkrijgbaar bij de balie)