Een lint van protest in IJmuiden

22 oktober 2011

Een lint van protest in IJmuiden

zaterdag 22 oktober 2011 stond een groep actieve SP'ers op de Lange Nieuwstraat in IJmuiden om te protesteren tegen de bezuinigingen in de sociale werkvoorziening. Door het zetten van een handtekening op een werkhandschoen kon het winkelend publiek zich solidair verklaren met werknemers met een beperking.

Een lint van protest

Het Kabinet Rutte-Wilders-Verhagen wil fors bezuinigen op de Sociale Werkvoorziening. Dit zou betekenen dat er 70.000 banen gaan verdwijnen. Voor de SP is dit volstrekt onaanvaardbaar en gaat daarom massaal in actie met het laten tekenen van werkhandschoenen. In december wil de partij een 'lint van protest' hebben van tientallen kilometers.

Tekenen voor solidariteit

Ook in Velsen wordt actiegevoerd. Inmiddels zijn er al honderden handschoenen van een handtekening voorzien. Voor de SP in Velsen is dit nog niet genoeg, daarom gaan ze door met de actie en is de partij de komende weken nog te vinden op diverse plaatsen in Velsen.

Actie WSW