SP-Kamerlid Sadet Karabulut bezoekt actiebijeenkomst in Velsen tegen afbraak van de sociale werkvoorziening

26 september 2011

Velsen. Maandag 3 oktober organiseert de SP-afdeling Velsen een actiebijeenkomst in het zalencentrum de Velserduin in IJmuiden. De actie maakt deel uit van de campagne “Armoede werkt niet!” – een samenwerkingsverband van de SP, de PvdA, vakbonden en belangenorganisaties van gehandicapten. Sadet Karabulut, SP-woordvoerder sociale zekerheid in de Tweede Kamer, zal ingaan op de achtergronden van de actie, de (bezuinigings- en afbraak)plannen van het Kabinet Rutte-Wilders en het najaarsoffensief van een groeiende coalitie van mensen die zeggen: ”Doe effe Sociaal!”

Wanneer de draconische bezuinigingsplannen van het Kabinet Rutte –Wilders onverkort worden doorgezet, dan is het einde van de sociale werkvoorziening in Velsen zeer nabij. Sadet Karabulut Onder het mom dat de meeste werknemers op de reguliere arbeidsmarkt zouden moeten kunnen werken, worden 70 van de 100 beschermde werkplaatsen afgebroken. En omdat ook op de reïntegratiebudgetten van de gemeenten wordt gesneden betekent dat voor de meeste mensen met een arbeidsbeperking een enkele reis bijstand en blijvende armoede. De cynische en wrede werkelijkheid is dat thuiszitten van veel mensen op de korte termijn goedkoper uitpakt voor de overheid.

Een SP-standpunt is dat je een beschaafde samenleving kunt herkennen aan de wijze waarop er met de zwaksten en meest kwetsbare mensen wordt omgesprongen. Het rechts-liberale kabinet doet precies het omgekeerde. Terwijl de mensen met de hoogste inkomens grotendeels worden ontzien, wordt de rekening van de financieel-economische crisis juist bij de mensen met de laagste inkomens gelegd.

De actiebijeenkomst begint om 20.00 uur. Zaal gaat om 19.30 uur open.
Plaats: Zalencentrum Velserduin, Velserduinplein nr. 3 -5 in IJmuiden.
Toegang: gratis (incl. koffie of thee).

Voor meer informatie: mail naar SP afdeling Velsen of bel Gerko Buist: 06-28717998