SP Velsen start handtekeningen- en posteractie voor steun aan Viva!-medewerkers

23 juni 2011

SP Velsen start handtekeningen- en posteractie voor steun aan Viva!-medewerkers

Velsen. Zaterdag 26 juni start de SP-afdeling Velsen een handtekeningen- en posteractie ter ondersteuning van de strijd van de thuiszorgmedewerkers van de Viva! Zorggroep. 150 medewerkers verzetten zich sinds januari dit jaar terecht met hand en tand tegen een loonsverlaging van 30% of ontslag. Dit terwijl zij voor hun belangrijke werk slechts 13.10 euro bruto per uur verdienen.

Het is schandalig hoe deze bekwame en toegewijde medewerkers in de hoek worden gezet door de Viva!-directie en hoe de gemeenten wegkijken en hun verantwoordelijkheid proberen te ontlopen. Met de handtekeningenactie spreken sympathisanten hun steun uit aan de thuiszorgmedewerkers en roepen zij de werkgever en zijn opdrachtgever (de gemeente) op om een eerlijk salaris te betalen voor belangrijk werk bij kwetsbare mensen thuis. De gemeenteraad van Velsen heeft zich ondertussen wel uitgesproken voor een goede kwaliteit van de thuiszorg in de toekomst, maar de loonsverlaging en de dreiging van het ontslag zijn nog niet ongedaan gemaakt. Meer dan honderd bekwame medewerkers hebben de Viva! al de rug toegekeerd. Een aderlating voor thuiszorg.

Belangstellenden kunnen bij de SP de raamposters en handtekeningen kaarten bestellen bij het SP-secretariaat: p/a G. Buist. Hazevlak 21, 1974 RA IJmuiden, M 06-28717998, E gerko.buist@kpnmail.nl.
U kunt ze ook zaterdag 26 juni afhalen bij één van de SP'ers die zich tussen 11.00 uur en 13.00 uur in de Lange Nieuwstraat bevinden.

Met de link hieronder kunt u de Aktie-poster downloaden en als steunbetuiging voor het raam hangen.

Download het PDF-bestand en print uw eigen Aktie-poster !