Kamerleden zaterdag bij demonstratie tegen racisme op de Dam

16 maart 2011

Kamerleden zaterdag bij demonstratie tegen racisme op de Dam

Zaterdag 19 maart is er een demonstratie om 14.00 uur op de Dam in het kader van de Internationale Dag tegen Racisme. De demonstratie in Amsterdam richt zich tegen het huidige politieke en sociale klimaat in Nederland. Op dit moment heerst een zondebokpolitiek en wordt de vrijheid van meningsuiting misbruikt om te discrimineren.

Op de demonstratie spreken Kamerleden van PvdA (Tanja Jadnanansing), GroenLinks (Liesbeth van Tongeren) en SP (Jasper van Dijk). Ook spreken Agnes Jongerius (FNV), Jan van der Kolk (Raad van Kerken), Elvira Sweet, Tineke Lodders (Een Land Een Samenleving), Mohamed Rabbae (Turkse & Marokkaanse org.), Ikram Chiddi (MVVN) en Iwan Leeuwin (Landelijk Platform Slavernijverleden). Verder met optredens van Salah Edin en 123Goeiemiddag!

De demonstratie wordt georganiseerd door het Platform Stop Racisme en Uitsluiting. Het platform organiseerde in oktober al een actie bij de Dokwerker in Amsterdam waar volgens de gemeente Amsterdam ruim duizend mensen aan deelnamen.