SP-STEMMERS BEDANKT!

4 maart 2010

SP-STEMMERS BEDANKT!

De gemeenteraadsverkiezingen in Velsen hebben helaas geen goed resultaat opgeleverd voor de SP. We zakten van vier naar twee zetels.

1559 kiezers brachten hun stem uit op de SP wat ruim de helft is van het aantal stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Voor ons een zeer teleurstellend resultaat.
We willen wel alle partijen feliciteren die deze verkiezingen gewonnen hebben.

De bevolking in Velsen heeft gekozen voor een rechtse koers in de gemeente. Hiermee is niet gekozen voor een menselijk en sociaal Velsen. Er zal moeten worden bezuinigd in Velsen door de gevolgen van de kredietcrisis. Door deze uitslag is de kans gegroeid dat de rekening wordt gepresenteerd aan de mensen die het nu al heel moeilijk hebben. Voor ons zal dit onverteerbaar zijn.

Veel SP-kiezers zijn niet naar de stembus gegaan. Vaak omdat ze teleurgesteld zijn in de politiek. Dit begrijpen we maar al te goed, maar het is nu wel lastiger voor ons geworden om onze doelstellingen te realiseren. Er is echter nog een kans: stem bij de Tweede Kamerverkiezingen op 9 juni op de SP en draag bij aan een menselijk en sociaal Nederland.