h

10 aandachtspunten voor goede zorg in Velsen

20 juni 2009

10 aandachtspunten voor goede zorg in Velsen

Eén van de vrijwilligers die aan de bel trokken bij de SP heeft een 10-puntenlijst gemaakt van goede zorg in Velsen.

1) Personeel – het percentage van oproep/wisseling personeel heel groot
certificaten verlaagd
2) Informatie – Niet alle zorgverleners hebben toegang tot de computer; actuele gegevens bewoners(s) niet beschikbaar
3) Medicijnen – vaak verkeerd – weet niet – vergeten te bestellen – (…..) – niet weten hoe toe te dienen – verkeerde tijd
4) Zorgoverzicht – is er wel, maar wordt niets mee gedaan
geen communicatie: personeel – bewoners – familie, etc.
5) Hygiëne – zorg laat veel te wensen over
6) Afspraken – nieuwe of veranderde afspraken noteren, maar niet nakomen – b.v. wel of niet gewassen willen worden, of wel of niet meer elastieke kousen aan – wegen – bloeddruk opnemen, etc.
7) Respect – roepen bij de deur, terwijl iemand slecht hoort en of ziet
post door de klep op de grond
- wasbeurt en schoonmaak tegelijkertijd
- conversatie met college terwijl iemand bloot op de douchestoel zit
- werkzaamheden tijdens kerkdienst op zondag
- iemand op een stoel zetten en zeggen ik kom zo terug en dan dat niet doen
- als bewoners ziek op bed ligt medicijnen geven zonder water erbij
- tijdens het werk iets laten vallen of omstoten en dat dan niet oprapen of opruimen
8) Schoonmaken – 11 kamers doen op een dag
- hoekjes en achter het bed overslaan
9) Wasgoed – veel komt niet terug
- personeel zegt dan: “dan bent u het kwijt”.
- bij klacht – dan heeft u het die week niet in de was gedaan – dat klopt als het al weken en soms maanden weg is
10) Geen directeur – geen leiding – geen controle van het personeel

U bent hier