Herdenking Henk Sneevliet

Herdenking Henk Sneevliet

SNEEVLIET HERDENKINGSCOMITÉ
13 APRIL – 1942 – 16 OKTOBER

H. Sneevliet, W. Dolleman, R. Witteveen, J. Koeslag, J. Roebers, A. Menist, J. Edel, J. Schriefer, C. Gerritse, A. IJmkers

Ieder jaar organiseert het Sneevliet Herdenkingscomité op of omstreeks 13 april een herdenkings¬bijeenkomst op 'WESTERVELD', Duin en Kruidbergerweg 2, 1985HG Driehuis nh,
tel: 0255514843.
Dit jaar zal de herdenking plaatsvinden op zondag 5 april.

Bij de vorige herdenking waren heel wat belangstellenden aanwezig. Daar zijn we blij om. Het was ook een bijzondere herdenking. Dat kwam door de aanwezigheid van de Chinese delegatie van het museum uit Shanghai waar een tentoonstelling over Henk Sneevliet wordt voorbereid. Door Li Yuzhen werd bij het monument in het Engels een rede uitgesproken. De directeur van het museum sprak ons toe in het Chinees waarbij een tolk vertaalde. Ellen Santen, Bob de Wilde, Henk Smeets en ons Sneevliet Herdenkingscomité waren de delegatie in Nederland zo veel mogelijk behulpzaam bij de uitvoering van hun plan bezoeken af te leggen en informatie over Sneevliet in te winnen.

Zondag 5 april. Als u met de trein van 10.46 uur uit Haarlem komt, wordt u om10.58 uur op station Driehuis afgehaald. Bij vertraging: bel s.v.p. 06 15473369.
Om half twaalf lopen we naar het monument en leggen daar bloemen neer. Wie moeilijk ter been is, kan daar met een auto worden afgezet. Bij het monument staan, zoals altijd, enkele stoelen klaar.
Na de bloemlegging vertrekken we per auto naar 'DE DWARSLIGGER', Planetenweg 338, 1974BP, IJmuiden, tel: 0255512725. We drinken daar een kopje koffie of thee (met cake en slagroom) en natuurlijk heeft U gelegenheid vrienden en bekenden te ontmoeten. Foto's van het bezoek van de delegatie uit Shanghai worden daar tentoongesteld.
Wilt u zo vriendelijk zijn om daar niet te roken?

Kunnen we dit jaar weer rekenen op een kleine bijdrage voor de bloemen op gironummer 223776 t.n.v. penningmeester Sneevliet Herdenkingscomité te Spijkenisse met de vermelding "bloemen"?

Van ons laatste gedenkboek 'Wij moesten door …' zijn nog 500 exemplaren over. Om uit de kosten te komen is het van belang dat er nog flink verkocht wordt. Wilt u ons daarbij helpen? Na zeven jaar verlagen we de prijs tot € 5. Als ieder van ons een aantal exemplaren koopt dan schieten we aardig op. Cadeautip: geef een exemplaar aan een vriend(in), een familielid, een geïnteresseerde, een bibliotheek. Heus, er zijn meer mogelijkheden dan u denkt!

In de Dwarsligger liggen de boeken voor € 5 klaar. Help ons, u steunt daarmee ons comité. Bestellen kan ook. Stort € 7,50 (dat is inclusief verzenden) op gironummer 223776 t.n.v. penningmeester Sneevliet Herdenkingscomité te Spijkenisse met de vermelding "boek" en wij zenden het u zo snel mogelijk toe.

Op 25 februari 2008 werd de Februaristaking herdacht. Ron Blom heeft namens ons comité bloemen gelegd bij de “Dokwerker”.

De kas moet nog over 2008 gecontroleerd worden. Dat gebeurt zo spoedig mogelijk. Wie meer wil weten, kan op 5 april contact opnemen met Ger Groenenboom-van Tol.

Tot ziens op zondag 5 april
Met vriendelijke groet,
Het Sneevliet Herdenkingscomité,
Ger Groenenboom-van Tol, Ron Blom, Dick de Winter.

Sneevliet Herdenkingscomité
Secretaris-penningmeester: