Cursus “Lokale Politiek”

28 december 2008

Cursus “Lokale Politiek”

In januari 2009 start de tweede cyclus van de scholing “Lokale Politiek”. Deze cursus is bedoeld voor leden van de SP die eventueel belangstelling hebben voor een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2010.

De cursus bestaat uit zes bijeenkomsten. Tijdens deze cursus wordt de geschiedenis van de SP toegelicht en krijgt u informatie over wat u te wachten staat als fractielid. Een groot gedeelte wordt besteed aan praktijkoefeningen. Op de laatste bijeenkomst wordt er een gemeenteraadsvergadering nagepeeld en bent u klaar voor het grote werk.

Deelname aan de cursus is een voorwaarde om op een verkiesbare plaats te komen. Het biedt echter geen garanties. U kunt ook ontdekken of het raadswerk wel iets voor u is.

Heeft u belangstelling, meldt u zich dan aan bij het secretariaat U kunt daar ook terecht voor meer informatie. U dient wel lid te zijn van de SP of het te worden. Aanmelden kan tot en met 7 januari 2009.

De data van de bijeenkomsten zijn:
17 januari 2009
14 februari 2009
7 maart 2009
28 maart 2009
23 mei 2009
6 juni 2009

De bijeenkomsten worden gehouden in Utrecht en duren van 11.00 uur tot 16.00 uur. De reiskosten worden vergoed!