h

SP Velsen start telefonische hulplijn. Bereikbaar op werkdagen tussen 17 en 19 uur: 0255 532141

4 november 2008

SP Velsen start telefonische hulplijn. Bereikbaar op werkdagen tussen 17 en 19 uur: 0255 532141

Vindt je geen gehoor bij (gemeentelijke) instanties?
Heb je het gevoel dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd?

Vindt je niet het juiste loket voor jouw vragen en problemen?
dan kan de SP-hulplijn vaak uitkomst bieden.

Wanneer je de SP-hulplijn belt dan krijg je iemand aan de lijn met veel ervaring en inzicht in veel voorkomende vragen en problemen op het terrein van de sociale zekerheid, wonen, zorg en werk. We kennen (ook uit eigen ervaring) veel instanties en weten dikwijls volgens welke richtlijnen en regels zij dienen te handelen.

De SP-hulplijn geeft adviezen. Je blijft zelf verantwoordelijk en baas over je hulpvraag.
Soms is een afspraak nodig om meer zicht op de problematiek te krijgen.
Soms is het prettig en nodig om samen met iemand naar een afspraak te gaan.
Soms is juridische bijstand op zijn plaats.
Soms kan het nuttig zijn als via de politiek vragen en knelpunten worden aangekaart. De hulplijn kan daartoe proberen te bemiddelen.

In alle gevallen geldt volledige vertrouwelijkheid. Persoonlijke gegevens worden niet met derden gedeeld – tenzij de hulpzoekende daar zelf uitdrukkelijk om vraagt. Aan de adviezen van de hulplijn zijn geen kosten verbonden. U hoeft ook geen lid van de SP te zijn of te worden.
De SP-hulplijn is op werkdagen tussen 17 en 19 uur regelmatig bereikbaar via tel: 0255 532141.

U bent hier