Motie SP Velsen over skatebaan IJmuiden aangenomen

6 april 2007

Motie SP Velsen over skatebaan IJmuiden aangenomen

Twee jaar geleden besloot een aantal jongeren dat het een betere bestemming wist voor het leegstaande Instructiebad in IJmuiden. Er moest een skatebaan in komen!
Na lang soebatten stemde de gemeente toe en stelde het Instructiebad ter beschikking. De jongeren bouwden een prachtige skatebaan die inmiddels druk wordt bezocht door skaters uit IJmuiden en omstreken.

Door het project Groot Helmduin, dat mogelijk al in 2008 van start gaat, zal het voormalig Instructiebad echter moeten verdwijnen. Er zijn op die plek woningen en wijkvoorzieningen gepland. De SP fractie zou het jammer vinden als deze indoor skatebaan uit Velsen zou verdwijnen. De skatebaan is populair onder jongeren in de gemeente. Door het vele gebruik van deze skatebaan hangen ze niet op straat rond maar zijn ze actief bezig. De skatebaan is eigenhandig opgebouwd door vrijwilligers en wordt beheerd door de Stichting Skatecultuur Velsen.

De SP vindt het geweldig dat jongeren in Velsen zelf initiatieven ontwikkelen. En ook dat vrijwilligers van Stichting Skatecaluur in de afgelopen jaren hebben bewezen de indoor skatebaan draaiende te kunnen houden. Daarom vindt de SP het van groot belang dat er onderzocht wordt of het mogelijk is om de skatebaan op een andere lokatie in Velsen onder te brengen. Door de opzet van de skatebaan is het mogelijk om de skatebaan af te breken en hem op een andere lokatie weer op te bouwen.

De motie werd in de raadsvergadering met steun van PvdA, GroenLinks, ChristenUnie en de LGV aangenomen. Het grote aantal skaters dat naar de raadsvergadering was gekomen, was hoorbaar opgelucht met dit besluit.