Laat ouderen niet in de steek

21 februari 2007

Laat ouderen niet in de steek

De VVD en de SP in Velsen zijn blij met een multifunctionele accommodatie in Groot Helmduin en hopen dat het lukt om zoveel mogelijk bezoekers te trekken, zowel jong als oud. Het is prima een accommodatie optimaal te benutten, zodat zoveel mogelijk groepen burgers hier plezier van kunnen hebben. Echter, de VVD en de SP zijn er niet gerust op dat de oudere ouderen (de groep van 75 jaar en ouder) ook goed aan zijn trekken komt. Niet duidelijk is of de huidige wijksteunpunten Zeewijk en De Moerberg geheel of ten dele zullen verdwijnen door een nieuw wijksteunpunt in de multifunctionele accomodatie. VVD en SP hechen eraan dat voor deze kwetsbare groep het voorzieningenniveau gehandhaafd blijft. De oudere ouderen zijn vaak slecht ter been en de afstand naar de multifunctionele accommodatie is voor deze groep een belemmering. Gevreesd wordt dan ook dat deze groep zal afhaken en in een sociaal isolement zal geraken. Zover mag het niet komen! Voor deze ouderen is het heel belangrijk met elkaar een kop koffie te kunnen drinken en een gezamenlijke maaltijd te kunnen gebruiken, maar evenzeer om op eenvoudige wijze aan allerlei activiteiten te kunnen blijven deelnemen! VVD en SP willen hierover duidelijkheid van het college. Daarom hebben deze fracties vragen gesteld aan het college.

VVD-fractielid Henny Langendijk: "We mogen de groep oudere ouderen niet in de steek laten; ook deze groep heeft er recht op om zoveel mogelijk aan de samenleving te kunnen blijven deelnemen."