Milieu Defensie: Straatdebat in Velserbroek met Tweede Kamerleden over Schiphol

28 oktober 2006

Milieu Defensie: Straatdebat in Velserbroek met Tweede Kamerleden over Schiphol

Milieu DefensieOp zaterdag 28 oktober organiseert Mileudefensie in samenwerking met PVOS (Platform Velsen Overlast Schiphol) en SOS Spaarndam (Stop Overlast Schiphol) een straatdebat in winkelcentrum Velserbroek met de Tweede Kamerleden Diederik Samson (PvdA), Maarten Haverkamp (CDA) en Krista van Velzen (SP). Bewoners gaan van 13.00 tot 14.00 op straat met Tweede Kamerleden in debat over de toekomst van Schiphol.

Na de verkiezingen komt Schiphol opnieuw hoog op de politieke agenda. Schiphol wil groeien van 400.000 naar 800.000 vliegbewegingen. Komen er routes langs de woonkernen? De nieuwe startroute langs Spaarndam bleek een zomer lang prima te werken, de overlast in Spaarndam en Velsen was aanmerkelijk minder. Nu is de overlast terug. Hoe komen we tot een wettelijke bescherming voor het buitengebied?

Milieudefensie neemt drie Tweede Kamerleden mee op tournee langs enkele gemeenten die in de buurt van Schiphol liggen. Niet in een achterafzaaltje, maar midden op straat gaan de Kamerleden in discussie met elkaar, maar vooral met omstanders en passanten.
PVOS en SOS Spaarndam roepen bewoners op te komen. Stel uw vragen, vertel hoeveel last u heeft van geluidshinder, kom met suggesties hoe kamerleden uw belangen kunnen verdedigen / hoe het anders kan. Deze Tweede Kamerleden zijn de woordvoerders voor Schiphol voor hun partij en kunnen iets doen met de ervaring van omwonenden.

Wanneer  Zaterdag 28 oktober
Wat Straatdebatten over Schiphol met Diederik Samsom (PvdA, onder voorbehoud), Maarten Haverkamp (CDA), Krista van Velzen (SP), lokale wethouders en Joris Wijnhoven (Milieudefensie). De debatten worden geleid door Sarah Meuleman.
Waar 11:00 Uithoorn, Zijdelwaardplein, met wethouder Verheijen

13:00 Velserbroek, Gallepromenade, met wethouder Ockeloen