Actie Zalm bij voedselbank Velsen

6 januari 2006

Actie Zalm bij voedselbank Velsen

zalm motenVandaag heeft SP afdeling Velsen blikjes zalm aangeboden aan de Voedselbank van Velsen. Dit werd gedaan naar aanleiding van de uitspraken van minister Zalm over de armoede in Nederland. Hij noemde de armoede betrekkelijk. Doordat veel ouders met weinig geld rond moeten komen, groeien 400.000 kinderen op in armoede.

Actie ZalmArmoede ziet er inderdaad anders uit dan in de jaren ’50. Mensen moeten zich normaal kunnen kleden en moeten elke dag te eten hebben. Helaas zijn er steeds meer mensen die dit niet kunnen. Het beleid van Zalm werkt deze armoede in de hand. De rijken zijn de laatste 20 jaren flink rijker geworden, terwijl de armen hun koopkracht hebben zien dalen. Als minister Zalm beweerd dat er geen armoede is, waarom schieten dan door heel Nederland de voedselbanken als paddestoelen uit de grond?

Daniële van Delft, coördinator en één van initiatiefnemers van de Voedselbank die onlangs in Velsen gestart is, nam de blikjes Zalm van de twee SP leden aan. Wekelijks krijgen 13 gezinnen in een voedselpakket die bestaat uit levensmiddelen die gratis door groothandels en fabrikanten ter beschikking worden gesteld.

Voor meer informatie over de voedselbank kunt u contact opnemen met Magda van Kuijeren tel.0255-540433.

Voedselbank Velsen
Voedselbank Haarlem niet blij met Zalm, maar wel met zalm