Cursus websitebeheer voor SP Velsen

10 december 2005

Cursus websitebeheer voor SP Velsen

website beheerder, Daan DirksonIn de aanloop naar de Gemeenteraads- verkiezingen van 7 maart 2006 heeft de beheerder van de Velsense SP-site, Daan Dirkson, een cursus gevolgd om de internet pagina van de lokale afdeling verkiezingsklaar te maken.

De cursus, die op het landelijke partijbureau van de SP in Rotterdam werd gegeven, was bedoeld om de internet pagina op de juiste manier aan te kunnen passen in de weken voor de verkiezingen. Er zullen dan veel bezoekers komen die zich nog aan het oriënteren zijn of al een keuze hebben gemaakt en bevestiging zoeken wat betreft de juistheid van hun keuze.

Het is belangrijk om de bezoeker zo snel mogelijk de informatie te verstrekken die hij zoekt. Het aantal klikken die met de muis worden gemaakt, dienen daarom zo laag mogelijk gehouden te worden. Dit lijkt nogal voor de hand te liggen, maar veel internetpagina’s hebben een dusdanig warrige structuur dat de bezoeker blij is als hij er vandaan is. In de toekomst zal die bezoeker zich wel twee keer bedenken voordat hij er weer terug komt.

Meer van dit soort handige tips die van wezenlijk belang zijn om een gebruiksvriendelijke site te kunnen aanbieden, zijn tijdens de cursus de revue gepasseerd. Daan kon dan ook na afloop melden dat hij er veel van opgestoken heeft. Blijf de internetpagina van SP Velsen dus goed in de gaten houden!