Boeiende lezing dak- en thuislozen door SP-Velsen

22 november 2005

Boeiende lezing dak- en thuislozen door SP-Velsen

Voor aanstaande donderdag 1 december, organiseert de SP afdeling Velsen een avond over huisuitzettingen en dak- en thuislozenproblematiek. Hiervoor is Cees Luuk Lindeboom uitgenodigd, vanwege zijn ervaringsdeskundigheid.

Luuk geeft al een groot aantal jaren lezingen voor uiteenlopende groepen – zoals scholen, kerken, Rotary’s, vakbonden etc. – van Texel tot aan Dordrecht. In een levendige uiteenzetting komen oorzaken, gevolgen en gewenste oplossingen aan de orde. In zijn lezing wordt de mogelijkheid ingeruimd voor de behandeling van vragen vanuit het publiek. Bij die beantwoording wil Luuk zonder terughoudendheid, ook over zijn persoonlijke verleden als dakloze en straatkrantverkoper verhalen. Enkele video-fragmenten zullen dit verhaal illustreren. In de gemeente Velsen zijn over het jaar 2004, maar liefst 143 inwoners op straat komen te staan. Aangezien de SP in haar beleid de daklozenproblematiek van alle politieke partijen het hoogst aanslaat, leek het onze afdeling nuttig en interessant, dit onderwerp bij een breder publiek voor het voetlicht te brengen. Daarom is de avond voor alle inwoners van Velsen vrij toegankelijk.

Aanvang 20.00 uur in gebouw De Delta – Rijnstraat 2 te IJmuiden.
Voor nadere informatie: 0255 – 532141.